loading...
||شمس طوس ||پرتال اجتماعی ( بحث های دینی , سیاسی و مباحث آزاد )||
مهدی بازدید : 726 جمعه 06 آبان 1390 نظرات (0)

امنیت در حکومت مهدوی(2)

امام زمان
امنیت اجتماعی

در روایتی آمده است: «بدانید آن کس از ما که فتنه های آینده را دریابد، با چراغی روشنگر در آن گام می نهد و بر همان سیره و روش پیامبر و امامان معصوم رفتار می کند تا گره ها را بگشاید، بردگان و ملت های اسیر را آزاد نماید، جمعیت های گمراه و ستمگر را پراکنده و حق جویان پراکنده را جمع آوری کند. او سال های طولانی در پنهانی از مردم به سر می برد؛ آن چنان که اثرشناسان اثر قدمش را نمی شناسند گرچه در یافتن اثرها و نشانه ها تلاش فراوان می کنند. سپس گروهی برای در هم کوبیدن فتنه ها آماده می گردند و چونان شمشیرها صیقل می خورند. دیده هایشان با قرآن روشنایی می گیرد و در گوش هایشان تفسیر قرآن طنین افکند و در صبح گاهان و شام گاهان جام های حکمت سر می کشند».(1)

مهدی بازدید : 236 جمعه 06 آبان 1390 نظرات (0)

رمز ارتباط معنوی با امام زمان(عج)

ارتباط

همه ما کم و بیش با مفهوم گناه و اثرهای آن تا حدودی آشنا هستیم. گناه ـ که همان تخلف از دستورهای الهی است ـ اثرات ویرانگری بر دنیا و آخرت انسان داشته و موجودیت و هویت معنوی او را به شدت متزلزل می‌کند. این اثرات در کتاب‌های اخلاقی نوشته شده که مطالعه آن پر سود است؛ اما در این مقاله از دو جهت به گناه و اثر آن پرداخته می‌شود: اول؛ اثر گناه بر قلب و بنیان اعتقادی انسان و دوم؛ اثر گناه بر رابطه معنوی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف .

 

اثر گناه بر قلب و اعتقاد انسان

از میان تمام آثار معاصی، مخرب‌ترین و خطرناک‌ترین اثر گناهان، اثری است که بر قلب یعنی مرکز ادراکی و اعتقادی انسان و جایگاه محبت الهی گذاشته می‌شود و باعث فساد و سرنگون شدن قلب می‌گردد. استمرار بر گناه باعث ایجاد حالاتی در انسان می‌شود که منشأ این حالات، تحول و دگرگونی قلب است.

مهدی بازدید : 246 جمعه 06 آبان 1390 نظرات (0)

چگونگی اطلاع مردم از ظهور

ظهور

از سوى پیامبر(صلى الله علیه وآله) و امامان معصوم(علیهم السلام) علامت ها و نشانه هایى براى ظهور آن حضرت ذكر شده است كه مردم با دیدن آن علائم و نشانه ها، از ظهور امام مهدى (عج) با خبر مى شوند. این علائم، از یك حیث، دو گونه اند:

1- علائم خاص; این علامت ها، خاص و مختص وجود پر بركت حضرت صاحب الامر(علیه السلام)است و حضرت بدان وسیله مى داند كه خداوند او را اذن و اجازه ى ظهور داده است.

در روایتى طولانى، ابى بن كعب از پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) درباره ى علامت هاى ظهور امام مهدى(علیه السلام)سؤال مى كند. آن حضرت مى فرماید:

مهدی بازدید : 271 جمعه 06 آبان 1390 نظرات (1)

در مورد زمان ازدواج حضرت زهراء سلام اللّه عليها بين مورّخين و محدّثين اختلاف نظر است ؛ ولى مشهور آن است كه حضرت در سنين ده سالگى به ازدواج اميرالمؤ منين ، امام علىّ عليه السلام در آمد، كه در ماه مبارك رمضان نامزدى و خطبه نكاح واقع شد؛ و در ماه ذى الحجّة مراسم عروسى انجام گرفت .

]در اين كه مهريّه حضرت فاطمه سلام اللّه عليها و نيز جهيزيّه اش چه مقدار و چه وسايلى بوده ، بين نويسندگان اختلاف نظر است كه در اين نوشتار اشاره اى به مشهور گفتار تاريخ نويسان مى شود:

مهريّه حضرت فاطمه سلام اللّه عليها: دوازده و نيم وَقيه مى باشد كه هر وَقيه معادل چهل درهم مى باشد، بنابر اين مهريّه آن حضرت پانصد درهم بوده است .

و بعضى گفته اند: چهارصد مثقال بوده ، كه هر هفت مثقال ، معادل ده درهم مى باشد.

و عدّه اى هم گفته اند: چهارصد و هشتاد درهم بوده است .........

مهدی بازدید : 198 جمعه 06 آبان 1390 نظرات (0)

به نام هستى بخش جهان آفرين
شكر و سپاس بى منتها، خداى بزرگ را، كه ما را از امّت مرحومه قرار داد؛ و به صراط مستقيم ، ولايت اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام هدايت نمود.
تحيّت و درود بر روان پاك پيامبر عالى قدر اسلام ، و بر اهل بيت عصمت و طهارت صلوات اللّه عليهم اجمعين ، مخصوصا نهمين خليفه بر حقّش حضرت ابوجعفر، امام محمّد جواد عليه السلام ؛ و لعن و نفرين بر دشمنان و مخالفان اهل بيت رسالت كه در حقيقت دشمنان خدا و قرآن هستند.
آموزنده نهمين ستاره فروزنده ؛ و پيشواى بشريّت ، حجّت خداوند براى هدايت بندگان ، آن شخصيّت برگزيده و ممتازى كه همچون حضرت عيسى مسيح و بعضى ديگر از انبياء الهى عليهم السلام در سنين كودكى به مقام والاى امامت و ولايت نائل آمد و در بين اهل بيت عصمت و طهارت به عنوان
((
جوادالا ئمّه )) معروف گرديد.
يها السلام ، در جلالت و عظمت حضرت جواد الا ئمّه عليه السلام - فرمود: او خليفه برحقّ و وارث علوم مى باشد، او معدن دانش ها و مخزن اسرار خواهد بود، او حجّت و راهنماى خلق است ، هر كه به او ايمان آورد و به امامت و ولايت او در عمل و گفتار معتقد باشد، بهشت برين جايگاهش ‍ خواهد بود.
و جدّ بزرگوارش رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله در معرّفى آن حضرت فرموده است :
خداوند متعال نطفه او را پاك و مبارك و رضايت بخش قرار داد؛ و نامش را به عنوان محمّد بن علىّ عليه السلام برگزيد، او شفيع شيعيان خواهد بود؛ و وارث تمام علوم مى باشد.
احاديث قدسيّه و روايات متعدّده در منقبت و عظمت آن امام معصوم و والامقام ، با سندهاى بسيار متعدّد در كتاب هاى گوناگون ، وارد شده است .
و اين مختصر ذرّه اى از قطره اقيانوس بى كران وجود جامع و كامل آن امام همام مى باشد، كه برگزيده و گلچينى است از ده ها كتاب معتبر
(1)، در جهت هاى مختلف : عقيدتى ، سياسى ، فرهنگى ، اقتصادى ، اجتماعى ، اخلاقى ، تربيتى و ... .
باشد كه اين ذرّه دلنشين و لذّت بخش ، مورد استفاده و إ فاده عموم خصوصا جوانان عزيز قرار گيرد.
و ذخيره اى باشد
((لِيَوْمٍ لايَنْفَعُ مالٌ وَ لابَنُون إِلاّ مَنْ اءَتَى اللّهَ بِقَلْبٍ سَليم لى وَ لِوالِدَىٍّّ، وَ لِمَنْ لَهُ عَلَيَّ حَقّ))
انشاءاللّه تعالى .
مؤ لّف

مهدی بازدید : 281 سه شنبه 25 مرداد 1390 نظرات (0)

درباره مهدي(عج) چگونه مي‌انديشيم؟

مهدي الموعود (عج)

شايد در همان لحظاتي که بر روي نيمکت پارک به تماشاي بازي نوه‌هايمان نشسته‌ بوديم و به آينده‌اي که در پيش‌روي آنها قرار خواهد داشت فکر مي‌کرديم و ناخودآگاه به دنبال تعريف تازه‌اي از خوشبختي مي‌گشتيم ...

مهدی بازدید : 527 سه شنبه 25 مرداد 1390 نظرات (0)


مجموعه ارزشمند 55 سخنرانی با موضوع شرح دعای ابو حمزه ثمالی از مرحوم آیت الله بهجتی (شفق).



جهت تعجیل در فرج:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


درباره ما
این درگاه فقط برای اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات اجتماعی مورد نیاز همه کاربران فارسی زبان طراحی شده است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 170
  • بازدید سال : 4,905
  • بازدید کلی : 70,466
  • کدهای اختصاصی